Menggantikan dengan Yang Lebih Baik

Assalamualaikum

Allah tidak pernah mangambil sesuatu dari kita kecuali Dia menggantikan dengan yang lebih baik. Tetapi itu apabila kita bersabar dan kita tetap redha dengan ketentuanNya.

Barang siapa yang Aku butakan mata kedua matanya, lalu dia bersabar, nescaya akan Aku gantikan iannya dengan syurga.~ Al-Hadis

Siapa sahaja orang didunia ini yang kekasihnya Aku cabut nyawanya kemudian dengan cubaan yang Aku timpakan ini dia bersabar dan mengharapkan pahalKu, nescaya  Aku gantikan iannya dengan syurgaKu. ~ Al-Hadis.

Betapa kasihnya Allah tehadap umatNya. Dia mengambilnya dan menggantikan dengan yang baru dahn jauh lebih baik dari sedia kala. Alhamdullilah, dulu uji Diela dengan pelbagai cara ketika berkawan dengan dia. Sehingga aku takut untuk hilang dia. Tetapi takdir Allah mendahului segalanya. Dah tertulis cukup sampai distu dan Diela perlu berada dengan segera. Tapi lepas tuh, Allah datangkan seseorang untuk buat aku tersenyum dan tertawa sehinggakan Diela tak terlalu mengingatinya. Masa Diela disibukkan dengan pelbagai aktiviti.

Diela kawan dengan seseorang yang Diela panggil Alien. Kenal ? Takkan. Hehe.Best sangat kawan dengan dia. Dia happy go lucky person. Agak kerek orangnya tapi sekadar gurauan. Something special abouh him. Wahahahahaha :D Actually, otak sudah tepu ! Tak tahu nak tulis apa dahh. Keyy laa nak standby depan tv. Sat lagi cerita #SetiaHujungNyawa dahhh.

Last word , Alien ! Thanks a lot sebab sudi jadi kawan Penyu ^_^
Terima kasih kerana sudi membaca