Jika Aku Jatuh Cinta

Bismillahirahmanirahim

Ya Allah
Jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya kepada kamu-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu.

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati pada seseorang yang hatinya tertaut padaMu
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.

Ya Rabbana
Jika aku jatuh cinta. 
Jagalah hatiku kepadanya
Agar tidak berpaling daripada hatiMu.

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu. 
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid dijalanMu.

Ya Allah
Jika aku menikmati cinta kekasihMu
Janganlah biarkan kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya
Bermunajat di sepertiga malam terakhirMu

Ya Allah
Jika aku jatuh cinta pada kekasihMu
Janganlah Engkau biarkan aku tertatih dan jatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu.

Ya Allah
Jika kau halalkan aku untuk merindui kekasihMu. 
Janganlah Engkau biarkan iannya melampui batas.
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya padaMu.

Amin Ya Rabbal Alamin

Terima kasih kerana sudi membaca